ACTA ASSEMBLEA GENERAL ORDINÀRIA DEL 10-12-14

 

ACTA ASSEMBLEA GENERAL ORDINÀRIA DEL 10-12-14

 

Ordre del dia:

 

1-  Història de l’ Aula

2-  Comptes del 2014.

3-  Pressupost del 2015.

4-  Aprovació dels càrrecs provisionals de Secretària i Tresorera.

5-  Programació 2n i 3r trimestre curs 2014-15.

6-  Precs i preguntes.

 

 

Assistents:

Mercè Valldeperas (Perruqueria Mercè), Beni Montilla, Elena Canalias, Josep Bas, Josep Pastallé, M. Dolors Duran, Maria Comellas, Núria Meca, Salvador Amat, Dolors Comas, Elena Cánovas, Joan Subirana, Maria Busquets, Montserrat Busquets, Teresa Torres, M. Lluïsa Ribas, M. Mercè Duran, M. Rosa Duran, Mercè Riera, Pelai Joly, Pere Campañà,  Joan Roure, Jaume Pastallé, Rosa Sala, Matilde Pons, Teresa Margarit, Núria Aixalà, Susanna Crespo, Marina Garcia, Marga Garcia, Joana Pidelaserra

 

Resolucions acordades:

 

  1. Història de l’ Aula

 

  1. a) Un petit grup de persones, amb coneixement de l’existència de les aules d’extensió universitària en altres pobles de Catalunya, en vam començar a parlar al setembre de 2013 perquè pensàvem que aquest aspecte cultural no estava cobert a Castellbisbal.

 

  1. b) Vam buscar un grup de persones que estiguessin d’acord amb el projecte i compromeses a tirar-lo endavant. El resultat van ser 16 persones que van formar el grup promotor i que va ser el punt de partida d’ aquest projecte.

 

  1. c) L’Acta fundacional de l’associació és de 21 de novembre de 2013 , dividida en tres punts que són:

 

  • Es constitueix l’entitat AEU de Castellbisbal.
  • S’aproven els Estatuts.
  • S’ elegeix la Junta

 

 

 

 

  1. d) La Junta Directiva està formada per les següents persones:

 

Presidenta – Joana Pidelaserra

Vicepresident – Joan Roure

Secretària – Isabel Giménez – Susanna Crespo

Tresorera – Amelia Valero – Marga García

Vocal 1 – M. Rosa Sala

Vocal 2 – Jaume Pastallé

Vocal 3 – M. Teresa Pastallé

 

 

  1. e) Formem part de les entitats culturals del poble, i estem adscrits a la Regidoria de Cultura.

Formem part de la xarxa d’ aules que estan adscrites a les diferents Universitats de Catalunya, nosaltres ho estem a la UAB.

Formem part de l’ associació d’ Aules AFOPA, amb seu a Barcelona.

 

  1. f) Hem mantingut el grup fundador actiu, com a grup consultiu que dóna opinions, que pren decisions i que orienta en les que ha de prendre la Junta

 

  1. g) Actualment a l’ Aula som:

 

12 socis col·laboradors.

16 socis familiars  – 32 persones.

39 socis particulars

 

83 SOCIS EN TOTAL

 

Estem en procés de captar nous socis, a través de les campanyes:

– Soci Familiar per 50€ (per tota la família)

 

– Regala aquest Nadal una subscripció d’un any. Un soci pot regalar una subscripció                 familiar per 20€.

 

–  Regala aquest Nadal una subscripció d’un any.Un  no soci  pot regalar una subscripció familiar per 50€ o una d’ individual per 35€.

 

Les aules estan pensades per donar resposta a les inquietuds culturals de la gent gran.

Nosaltres, des del principi, hem intentat integrar  persones de totes les edats.

 

  1. h) El curs passat vam tenir una mitjana d’assistència a les conferències de 70 persones i aquest primer trimestre d’unes 50.

 

  1. i) Aquest any 2014 hem fet 8 conferències i 2 sortides.

1- A l’observatori Meteorològic de Pujalt.

2- Al Born CC.

 

  1. j) La tria dels conferenciants ha estat a partir de propostes consensuades amb el grup fundador i a partir de les opinions i suggerències que recollim a cada conferència.

 

2-  Comptes del 2014.

 

Primerament es reparteix còpia dels comptes del curs 2013-2014 a tots els assistents i seguidament la Tresorera comença l’exposició dels comptes de resultats del curs 2013-2014 els quals consten com a document adjunt.

 

Els comptes presentats corresponen al curs 2013-2014 ja que es constata que de cara els socis és més entenedora la comptabilitat per cursos en lloc de per any natural, tot i que l’ Aula realitzarà també el tancament de comptes cada fi d’any natural.

Finalment són aprovats per unanimitat dels assistents.

 

3-  Pressupost del 2015.

 

Per l’ anteriorment exposat, el pressupost que es reparteix a tots els assistents, correspon al curs 2014-2015.

Aquest pressupost consta com a document adjunt.

 

Aquests pressupostos són aprovats per unanimitat dels socis assistents.

 

 

 

 

4-  Aprovació dels càrrecs provisionals de Secretària i Tresorera.

 

Es comenta que primerament aquests càrrecs eren ocupats per  Isabel Giménez com a Secretària i Amelia Valero com a Tresorera però, per motius diversos han hagut de ser substituïdes per altres socis provisionalment fins l’ Assemblea General de Socis, segons indiquen els estatuts.

 

La persona que ha ocupat provisionalment el càrrec de Tresorera de l’Aula és  Marga Garcia que es presenta en aquest acte i que és ratificada unànimement pels assistents.

 

La persona que ha ocupat provisionalment el càrrec de Secretària de l’Aula és  Susanna Crespo que es presenta en aquest acte i que és ratificada unànimement pels assistents.

 

5-  Programació 2n i 3r trimestre curs 2014-15.

 

8 gener 2015 – “Del telègraf a internet. L’ impacte de les comunicacions” per Lluís Prat.

 

5 febrer 2015 – “Cinema i societat” per l’ Albert Beorlegui .

 

5 març 2015 – “Cap on va la societat i la Catalunya actual” per Vicenç Villatoro.

 

9 abril 2015 – “Alimentació i salut, passat, present i futur” per Abel Mariné.

 

7 maig 2015 – “La veu de dones poetes catalanes” per Núria Candela.

 

4 juny 2015 – “Pere Casaldàliga, les causes i la vida” per Francesc Escribano.

 

 

13 i 20 maig 2015 – Monogràfic d’ Història de Catalunya per Josep M. Solé i Sabaté:

1) Des dels primers comtes independents fins al final de la Guerra

de Successió de 1714.

2) De 1714 fins a l’actualitat.

 

Es fa saber que aquesta programació s’enviarà properament a tots els socis.

 

6- Precs i preguntes.

 

Desitgem que aquest projecte sigui obert a tothom, que tots els socis puguin opinar i que puguem parlar constructivament de tots els temes de l’ Aula, per això s’obre un torn de precs i preguntes.

 

Es constata que entre els socis assistents hi ha una inquietud pel fet que a les conferències assisteixen, sense pagar, persones que no són sòcies de l’ Aula.

En canvi els socis paguen la seva quota i això es percep com un greuge.

Algunes de les solucions aportades són :

 

 

1) Que les persones no sòcies puguin pagar per conferència individualment,

tot i que un soci va explicar que no es pot cobrar entrada, ja que es fa en un espai públic i que la nostra entitat rep subvenció de l’ Ajuntament local.

2) Possibilitat de posar una guardiola a l’entrada per tal que els assistents no socis puguin dipositar-hi la seva voluntat.

3)Possibilitat de crear un abonament mínim per poder assistir a conferències puntuals.

4) Un soci aconsella de posar-nos en contacte amb l’ Aula del Masnou, ja que és la que ens va acompanyar en els nostres inicis , quins criteris tenen ells.

5) Un altre soci suggereix que de moment seguim fent com ara, es a dir, deixar entrar a les conferències  a tothom que ho desitgi (que no sigui soci) i donar-nos un curs més de temps per incorporar nous socis d’entre aquest tipus d’ assistents.

6) Proposta de rebaixar el preu de les sortides als socis.

 

Tot aquestes propostes han de ser valorades per la Junta de l’Aula que finalment decidirà què fer al respecte, però sempre amb el criteri d’afavorir el soci ja que és aquest qui fa possible l’ existència de l’Aula.

 

Com a últim prec, es convida als assistents que col·laborin amb un donatiu per la Marató de TV3 d’aquest any i se’ls comunica que pròximament es celebrarà el sopar, com cada any, al Casal Cultural i que l’ Aula hi participarà donant per al sorteig 5 subscripcions familiars per al 2015 i donant tots els diners recaptats per tal efecte.

 

 

Finalitzats els punts a tractar, es dóna per finalitzada la sessió.

 

 

LA PRESIDENTA  I LA SECRETÀRIA

 

 

 

 

anigif